Harmonia Jazzowa Na Gitarze
Artykuł ten objaśnia podstawy teorii muzyki i jest przeznaczony dla młodych muzyków, którzy interesują się jazzem i gitarą. Zawiera dodatkowo informacje specyficzne dla gitary jazzowej. Obecnie dokument jest w fazie rozwojowej i należy podejść do niego z rezerwą.
Sprawy zasadnicze
1.1 Czym jest, a czym nie jest teoria muzyki
1.2 Po co jest teoria muzyki
1.3 Podstawy podstaw
1.3.1 Krótkie wyjasnienie
1.3.2 Aksjomaty
1.3.3 Dzwiek w rozumieniu akustycznym
1.3.4 Oktawa
1.3.5 System równomiernie temperowany
1.3.6 Skala
1.3.7 Akord
1.3.8 Tonacja
1.3.9 Akord o budowie tercjowej
1.3.10 Zapis amerykanski i niemiecki (europejski)
1.4 Oznaczenia pojec
Oznaczenia akordów
2.1 Kwity
2.2 Interpretacja
2.3 Przykład: blues
2.4 Typy akordów
2.5 Dodatkowe składniki
2.6 Uzupełnianie akordów
Funkcje harmoniczne
3.1 Tonika, subdominanta, dominanta
3.2 Funkcje poboczne
3.3 Wtracenia
3.4 II–V–I (dwa piec jeden)
Akordy o budowie tercjowej
4.1 Trójdzwieki
4.2 Czterodzwieki
4.3 Pieciodzwieki
Chwytanie i łaczenie akordów
5.1 Ograniczenia gitary
5.2 Najblizsza droga
5.3 Układ rozległy
5.3.1 Akord Cmaj7 w układzie rozległym
Sztuczki harmoniczne
6.1 Substytut dominanty
6.2 Różne akordy, te same dzwieki
6.2.1 Przykład
6.2.2 System
Barwa akordu
7.1 Czym jest barwa akordu
7.2 Jak powstaje barwa akordu?
7.2.1 Barwa interwału
7.2.2 Współbrzmienia interwałów w akordzie
7.3 Akordy o budowie kwartowej
Przykłady chwytów
GNU Free Documentation License
Artykuł Macieja Blizińskiego można pobrać z: