Dobra gitara akustyczna z litym topem T.Burton Foresthill

Flagowy „liciak” marki T.Burton teraz dostępny w nowej odsłonie. Wersja Foresthill W-C-TBK oczarowała nas i na pewno również wy nie pozostaniecie na nią obojętni. Symbol TBK (transparent black) w nazwie oznacza, że użyto wprawdzie czarnego ale szkliście przejrzystego lakieru który budzi skojarzenie nie tyle ze smolistej barwy onyksem co z czarnym diamentem, doskonale i szlachetnie przejrzystym.

Pod lakierem widać drobne słoje litego świerku zastosowanego do budowy płyty wierzchniej. Jak wiadomo gitary z litym topem wymagają większej troski, ale uzyskujemybrzmienie bardziej donośnewyraziste i po prostu szlachetniejsze niż to jakie mogą nam zaoferować instrumenty z laminatu.

Nie należy zapominać o tym, że takie gitary są bardziej wrażliwe na zmiany wilgotności powietrza niż gitary ze sklejki. Są delikatne podobnie jak skrzypce i podatne na rozsychanie tak jak klarnety i tak jak jedne i drugie wymagają przechowywania w atmosferze kontrolowanej wilgotności. Gitary takie są również bardziej długowieczne niż te zbudowane z laminatu (stradivariusy są wszak użytkowane i cenione mimo tego, że mają na karku z górą 300 lat!).

Tradycyjne wykończenie na wysoki połysk i ożyłkowanie z celuloidu płatkowego cieszą oko a złocone klucze typu grover dopełniają szykownego wizerunku instrumentu. Struny, tak jak dotychczas – D’Addario EXP z powłoką wydłużającą ich trwałość – pozwalają dłużej cieszyć się brzmieniem „świeżych” strun.

Brzmienie Foresthilla jest bardzo dynamiczne, selektywne i wyrównane. To właśnie dlatego gitara ta spodobała się Rayowi Wilsonowi (ex. Genesis). Zobaczcie jak gra na ForesthilluFollow You Follow Me” z płyty „…And Then There Were Three…”).

Chcielibyśmy przypomnieć o bracie, a raczej: siostrze świerkowej gitary Foresthill, czyli oForestriverze, gitarze z cedrową płytą wierzchnią. Jest rzeczą powszechnie znaną, żeświerk użyty do budowy płyty wierzchniej da jasny dźwięk z dużą ilością wysokotonowych alikwot. Forestriver natomiast cechuje się brzmieniem stonowanym i łagodniejszym, eksponującym środkowe pasmo częstotliwości. Tę własnie zmianę spowodowało zastosowanie do wykonania płyty wierzchniej Forestrivera litego cedru.

Żeby własnym uchem usłyszeć tę wcale nie subtelną różnicę zapraszamy do obejrzenia filmu, w którym nasz przyjaciel Philip Omlor porównuje brzmienia Foresthilla i Forestrivera. Aby umożliwić porównanie brzmień dźwięk nagraliśmy jednym mikrofonem usytuowanym stale w jednej pozycji i nie korygowaliśmy brzmienia w czasie masteringu.

Autor: kisielewski.com.pl

Back to Top

Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close