Czasopismo Muzyk – czerwiec 2018

W czerwcowym numerze naszego miesięcznika znalazło się całkiem sporo syntezatorowych akcentów. Pierwszym z nich jest wywiad z Rickiem Wakemanem – brytyjskim kompozytorem i klawiszowcem znanym zarówno z grupy Yes, jak i długiej kariery solowej. Chociaż sama rozmowa nie dotyczy instrumentów – opowiada on w niej m.in. o zmianach w branży muzycznej, losach zespołu Yes i swoich planach na przyszłość – to muzykowi towarzyszy na zdjęciach cała bateria syntezatorów. Drugi akcent jest już bardziej bezpośredni, a mowa tu o relacji z targów SUPERBOOTH18, które odbyły się w maju w Berlinie. Podczas tej trzydniowej imprezy swoje produkty prezentowało ponad dwustu wystawców, wśród których były także polskie firmy. Podobnie jak wcześniejsze edycje, targi te są poświęcone przede wszystkim syntezatorom (w tym modularnym) i głównie one były eksponowane na poszczególnych stoiskach. Nie zabrakło też wśród nich nowości – i to jeszcze „gorących”. Syntezatorów (choć nie tylko) dotyczy też książka „PUSH TURN MOVE”, której recenzję publikujemy w tym numerze. Jest to bogato ilustrowane wydawnictwo poświęcone zagadnieniom designu elektronicznych instrumentów muzycznych i projektowaniu ich tak, by były funkcjonalne, ergonomiczne i przyjazne w obsłudze. Oczywiście informacji o nowych syntezatorach nie brakuje też w dziale Nowości…

Czerwcowe wydanie miesięcznika Muzyk to także test interfejsu audio Onyx Producer 2•2 firmy Mackie oraz pianina scenicznego Kurzweil SP6. Wspomniany interfejs łączący się z komputerem przez USB oferuje po dwa kanały wejściowe i wyjściowe, a poza złączami audio do dyspozycji mamy też gniazda MIDI. Urządzenie wyposażono także w przedwzmacniacze Onyx i funkcję Direct Monitoring. Testowane stage piano to instrument o 128-głosowej polifonii wyposażony w dynamiczną, doważoną klawiaturę z mechanizmem młoteczkowym, obejmującą 88 klawiszy. SP6 wykorzystuje technologię FlashPlay i udostępnia ponad dwieście barw fabrycznych i 130 programów MULTI. Do dyspozycji mamy także procesor efektów i arpeggiator. Stosunkowo lekki instrument udostępnia też programowalne kontrolery MIDI i daje możliwość korzystania z czterech stref klawiatury.

Zestawienie, które publikujemy w tym numerze poświęcone jest analogowym mikserom oferującym maksymalnie 10 kanałów wejściowych (łącznie mono i stereo). Znalazły się w nim informacje na temat aż 54 różnych modeli. Są to konsolety pochodzące z oferty 11 producentów, różniące się między sobą zarówno liczbą kanałów i ich konfiguracją, jak również architekturą torów wejściowych i wyjściowych oraz oferowanymi funkcjami.

W wydaniu czerwcowym nie brakuje też informacji o nadchodzących wydarzeniach muzycznych, w tym objętych patronatem przez nasz miesięcznik.

http://muzyk.net/

Back to Top

Wykorzystuję pliki cookies w celu prawidłowego działania strony, korzystania z narzędzi analitycznych oraz zapewniania funkcji społecznościowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close