Gitara.org

Efekty gitarowe i kostki. Opisy i brzmienie.

Kilka przykładowych efektów gitarowych wraz z próbkami dźwiękowymi.

AC-2 ACOUSTIC SIMULATOR

Zmień swoją gitarę elektryczną w akustyczną przy użyciu czterech charakterystycznych trybów: Standard, Jumbo, Enhance oraz Piezo. Dwa osobne wejścia pozwalają na bezpośrednie przełączanie pomiędzy różnymi wzmacniaczami (jedno dla elektrycznych brzmień, jedno dla brzmień akustycznych). Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: LEVEL, BODY, TOP oraz MODE.
Próbka

AW-3 DYNAMIC WAH Pierwszy na świecie pedał kompaktowy, za pomocą którego otrzymujemy efekt typu „Wah” podobny do brzmienia uzyskiwanego przez głos ludzki przy użyciu efektu „Humanizer”. Tryb EXP Pedal umożliwia kontrolę nożną efektu, a wejście Bass współpracę z gitarą basową. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: DECAY, MANUAL, SENS oraz MODE.

BD-2 BLUES DRIVER Brzmienie tego efektu przypomina lekko przesterowany, lampowy wzmacniacz gitarowy typu „Vintage”. Efekt ten jest szczególnie polecany gitarzystom grającym bluesa oraz tym, którzy potrzebują ciepłego, lekko zniekształconego sygnału znakomicie nadającego się do gry partii solowych jak i podkładowych. BD-2 posiada trzy gałki: stopnia zniekształcenia, poziomu sygnału wyjściowego oraz barwy tonu.
Próbka

BF-2 FLANGER Tworzy charakterystyczne brzmienie efektu fazowego/flanging poprzez połączenie oryginalnego sygnału z elektronicznie opóźnionym sygnałem. tworzy pełny zakres, począwszy od efektów Jet-Airplane po krótki Delay, Chorus i brzmienia Vibrato. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: MANUAL, DEPTH, RATE oraz RES.
Próbka

CE-5 CHORUS ENSAMBLE Produkuje wszystko począwszy od łagodnego, naturalnego efektu typu chorus, po przenikliwy efekt stereo popularny we współczesnej muzyce. Działanie kostki umożliwia pracę w szerokim zakresie częstotliwości i zawiera oba rodzaje filtrów (high-cut oraz low-cut). Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: E.LEVEL, RATE, DEPTH, oraz FILTER.
Próbka

CEB-3 BASS CHORUS Ciepło i głęboko brzmiące urządzenie dedykowane dla gitarzystów basowych. Efekt przestrzennej syntezy gwarantuje naturalny i przestrzenny efekt chorus. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: E.LEVEL, LOW FILTER, RATE oraz DEPTH.
Próbka

CH-1 SUPER CHORUS Dostarcza czystego brzmienia efektu chorus z krystalicznie czystymi wysokimi tonami oraz unikalnym efektem stereo zróżnicowanym pomiędzy lewym a prawym kanałem. Funkcja EQ dopasowuje barwę brzmienia Chorusa. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: MANUAL, DEPTH, RATE oraz RES.
Próbka

CS-3 COMPRESSION SUSTAINER Kompresuje głośniejsze sygnały, a uwypukla sygnały niższe, dla delikatnego efektu Sustain bez obniżania jakości brzmienia oryginalnego. Pokładowy Equalizer pozwoli na precyzyjną kontrolę nad brzmieniem. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: LEVEL, TONE, ATTACK oraz SUSTAIN.
Próbka

DD-3 DIGITAL DELAY Pełen mocy efekt echa z trzema trybami pracy. Kontrolka Delay Time pozwala na tworzenie efektów typu Delay od 12,5ms do 800ms, podczas gdy funkcja Hold umożliwia stworzenie niekończących się powtórzeń. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: E.LEVEL, F.BACK, D.TIME oraz MODE.
Próbka

DD-5 DIGITAL DELAY Efekt echa z 11 trybami, włączając w to Tempo, Hold oraz Reverse. Potrafi stworzyć efekt echa o częstotliwościach od 1ms do 200 ms. Efekt wyposażony jest w stereofoniczne wyjście audio, dzięki czemu możemy uzyskać większą przestrzeń brzmienia. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: E.LEVEL, F.BACK, D.TIME oraz MODE.
Próbka

DS-1 DISTORTION Efekt cechuje się bardzo dobrym, soczystym brzmieniem pozwalającym wykorzystać go zarówno do grania partii solowych jak i podkładowych. Kontrola efektu składa się z gałki poziomu sygnału wyjściowego, gałki stopnia zniekształcenia oraz gałki barwy tonu.
Próbka

DS-2 TURBO DISTORTION Posiada dwa tryby pracy: Turbo I i Turbo II. W pierwszym trybie DS.-2 produkuje umiarkowane, ciepłe zniekształcenie z wyrównaną charakterystyką. W trybie Turbo II efekt silnie zniekształca sygnał i następuje wzmocnienie środkowego pasma. Ten tryb pracy doskonale nadaje się do gry partii solowych. Efekt posiada gniazdo dodatkowego nożnego przełącznika, który służy do zmiany trybu pracy DS.-2. Zmiana trybu pracy może odbywać się też za pomocą dwupozycyjnego przełącznika obrotowego, umieszczonego na płycie czołowej. Efekt posiada typową kontrolę parametrów pracy: gałkę stopnia zniekształcenia, poziomu sygnału i barwy tonu.
Próbka

GE-7 EQUALIZER Ukształtuj własne brzmienie za pomocą 7-bandowego korektora. Efekt zawiera częstotliwości w zakresie od 100 Hz do 6,4 kHz z pełnym mocy 16dB uwypukleniem/ograniczeniem na pasmo.
Próbka

GEB-7 BASS EQUALIZER Korektor z zakresem częstotliwości od 50Hz do 100kHz, GEB-7 jest idealny dla każdej gitary basowej, włączając w to 5-o strunówki. Siedem pasm equalizera dostępnych w GEB-7 umożliwia jeszcze lepszą kontrolę nad brzmieniem Twojej gitary.
Próbka

LMB-3 BASS LIMITER ENHANCER Łagodzi granie na gitarze basowej poprzez eliminowanie ostrych, wysokich dźwięków, nawet gdy używasz dynamicznych technik gry jak „Slop” I „Pop”. Gałki Ratio i Treshold pozwalają na bardzo precyzyjną kontrolę parametrów limitujących. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: LEVEL, ENHANCER, Ratio, oraz THSHD.
Próbka

LS-2 LINE SELECTOR Prosty sposób na przełączanie ustawień pomiędzy różnymi efektami bądź wzmacniaczami, lub wchodzącymi i wychodzącymi sygnałami. Kiedy użyjemy zasilacza, LS-2 może zasilać kilka innych kostek Boss’a. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: LEVEL A i B oraz MODE.

MD-2 Mega Distortion Efekt Mega Distortion Oprócz standardowych regulacji, MD-2 posiada dodatkową „gałkę” Gain/Boost pozwalającą na osiągnięcie szerszej palety brzmień przesterowanych ,dzięki regulatorowi Bottom możliwe jest uzyskanie pełnej kontroli w najniższych rejestrach brzmienia przesterowanego (np. przy użyciu gitar 7-strunowych lub przy obniżonych strojach)

MT-2 METAL ZONE Najlepszy efekt w środowisku muzyków grających najcięższe odmiany muzyki metalowej. Specjalny dwustopniowy układ czułości wejściowej pozwala uzyskać bardzo długi sustain. Trójpasmowy korektor barwy o dużej skuteczności i z parametryczną regulacją pasma środkowego gwarantuje uzyskanie niezwykle szerokiego zakresu brzmień bez względu na rodzaj wykorzystywanego wzmacniacza. MT-2 posiada też gałkę stopnia zniekształcenia oraz poziomu sygnału wyjściowego.
Próbka

NS-2 NOISE SUPPRESSOR Bramka szumów, eliminuje wszelkiego rodzaju niechciane „zdarzenia” bez zmiany własnego tonu. Unikalny obwód wykrywania hałasu zachowuje naturalny atak i powłokę, stwarzając niesamowity komfort grania na gitarze. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: TRESHOLD, DECAY oraz MODE.

OC-2 OCTAVE „Pogłęb” własne brzmienie poprzez dodanie dodatkowych dźwięków- o jedną lub dwie oktawy niższych od oryginalnego. Każdy dźwięk ma osobną kontrolę głośności i odtwarzany jest z niesamowitą czystością. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: DIRECT LEVEL, OCT 1 oraz OCT 2.
Próbka

OD-3 OVERDRIVE W efekcie tym zastosowano podwójny stopień wejściowy, który powoduje zwiększenie sustainu i kompresji sygnału. Możliwe jest uzyskanie szerokiego zakresu zniekształceń sygnału od bardzo lekkiego do silnego. Efekt posiada tradycyjną kontrolę parametrów pracy: gałkę stopnia zniekształcenia sygnału, gałkę barwy tonu oraz gałkę poziomu sygnału wyjściowego.
Próbka

ODB-3 BASS OVERDRIVE Efekt typu Overdrive zaprojektowany, aby pokryć całkowity zakres częstotliwości gitar basowych, włączając w to 5-o strunowe gitary basowe. Brzmienia z efektem overdrive mogą być łamane za pomocą sygnału basu, dla osiągnięcia maksymalnej czystości i dokładności. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: LEVEL, EQ, BALANCE oraz GAIN.
Próbka

OS-2 OVERDRIVE/DISTRORTION Efekt o bardzo szerokim zakresie zniekształcenia od bardzo delikatnego do silnego typu”Hard Distortion”. Efekt ten posiada bardzo dobrą charakterystykę szumową, co pozwala wykorzystywać go bez żadnych ograniczeń w rozbudowanych łańcuchach efektów. Obok typowej kontroli składającej się z gałki stopnia zniekształcenia, poziomu sygnału wyjściowego i barwy tonu, OS-2 posiada gałkę „Color”, która służy do płynnego określenia charakterystyki zniekształceń między „Overdrive” a „Distortion”.
Próbka

PH-3 PHASE SHIFTER Znakomite efekty fazowe zawierające 4-, 8-, 10- i 12-sto stopniowe, etapowe frazy, plus nowe efekty Rise i Fall dla jednostronnego fazowania. Poprzez wejście Expression/Pedal mamy możliwość „nabijania” tempa w czasie rzeczywistym. Do kontroli urządzenie służą gałki RATE, DEPTH, RES oraz STAGE.
Próbka

PS-5 SUPER SHIFTER Łączy inteligentny interwał tonów (o +/- 2 oktawy) i funkcję Harmonist, z nowymi efektami Tremolo Arm/Flutter. Do kontroli urządzenia dłużą gałki: BALANCE, HR. KEY, PITCH oraz MODE.
Próbka

PW-2 POWER DRIVER Spraw, aby Twoja gitara brzmiała jakbyś grał przez wysokiej mocy wzmacniacz. Kontrolka MUSCLE powoduje wzmocnienie środkowego pasma zniekształcenia, podczas gdy kontrolka FAT daje potężny Distortion niskim tonom. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: E.LEVEL, FAT, MUSCLE oraz DRIVE.
Próbka

RV-3 DIGITAL REVERB/DELAY Kostka łącząca w sobie najwyższej jakości efekt pogłosu oraz echa. Zawiera cztery mocno zwarte tryby Reverb Room 1, Room 2, Hall i Plate- dodatkowo trzy tryby Delay w zakresie od 32ms do 2000ms. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: BALANCE, TONE, R.TIME, MODE.
Próbka

SD-1 SUPER OVERDIVE Efekt produkujący ciepłe brzmienie, równe zniekształcenie podobne do uzyskiwanego na przesterowanym wzmacniaczu lampowym. Charakter zniekształcenia oddaje też wszelkie niuanse związane z techniką gry zarówno lewej jak i prawej ręki. W tym efekcie zastosowano unikalny asymetryczny układ OVERDIVE. Super Overdrive posiada trzy gałki kontroli stopnia zniekształcenia sygnału, poziomu sygnału wyjściowego oraz barwy tonu.
Próbka

SYB-3 BASS SYNTHESIZER Zmień swoją gitarę basową w syntezator basowy- perfekcyjny dla muzyki Hip-Hop, Dance czy Funky. 11 różnych trybów daje możliwość uzyskania różnorodnych efektów syntezatora basowego.
Próbka

TR-2 TREMOLO Naśladuje klasyczne efekty typu Tremolo wzmacniaczy lat 60-tych, używających kontrolerów LFO (Low Frequency Oscilator)- oscylatora niskich częstotliwości. Kształt przebiegu LFO jest zróżnicowany, od trójkąta po kwadrat, a wszystko po to aby stworzyć różnorodność klasycznych brzmień. Do kontroli nad urządzeniem służą gałki: RATE, WAVE, oraz DEPTH.
Próbka

Comments are closed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Wprowadzenie do efektów gitarowych

Efekt gitarowy – urządzenie elektroniczne przetwarzające i modyfikujące dźwięk, stosowane przeważnie do gitary elektrycznej, jak również nazwa efektu działania takiego...

Zamknij